Galeria
Konsekwencja w zakresie szybkości
Mundinger Transport, firma specjalizująca się w przewozie stali do dystrybucji prętów, w swoim nowym magazynie w miejscowości Rudersberg w Badenii-Wirtembergii konsekwentnie stawia na zintegrowany system transportu materiałów za pomocą wózków widłowych. „Dźwigi stosowane w większości magazynów towarów długich przypominają często w procesie efektywnej intralogistyki nawlekanie igły” – tak wynika z doświadczenia dyrektora zarządzającego Dietmara Wiedmanna. „Natomiast z drugiej strony, jeśli wszystkie procesy logistyczne są realizowane za pomocą wózka widłowego, mamy do czynienia z bardzo elastycznym i wydajnym systemem”. Oprócz tego Mundinger Transport rozdziela, łączy, pakuje, a nawet piłuje materiał na pręty dla swoich klientów w zależności od zlecenia, dlatego efektywność obsługi materiału jest szczególnie ważna. Wiedmann uzupełnia: „Ponadto wydajność przeładunkową magazynu można bardzo łatwo zwiększyć poprzez zwiększenie liczby używanych wózków widłowych – nie jest to możliwe w przypadku używania dźwigów”.
Magazyn zaprojektowany pod kątem standardowych wózków widłowych
Z tego względu wykorzystanie wózków widłowych stało się podstawą koncepcji nowego magazynu towarów długich: Stale jasne i nierdzewne należy przechowywać w długich formatach i długościach wiązek od 3 do 6 metrów na regałach wspornikowych. Dzięki temu za pomocą wózka widłowego można szybko i precyzyjnie uzyskać dostęp do poszczególnych artykułów. Należy stosować standardowe wózki widłowe o klasie udźwigu 5 ton, które mogą w wygodny sposób transportować ładunki do 4 ton. Każda półka powinna dać się zapełnić jednym ładunkiem wózka widłowego, aby procesy były jak najprostsze. Wiedmann ustalił 5,5 metra jako bezpieczną wysokość podnoszenia do osiągnięcia.
Obciążenie regału 40 ton
W ten sposób stworzono ramowe warunki dla systemu regałów wspornikowych: Górny poziom składowania 5,25 m, dziesięć poziomów składowania, obciążenie półki 4 tony, obciążenie regału 40 ton. „Tylko kilku producentów regałów ma w swojej ofercie standardowe regały dla tak dużych obciążeń”, uzupełnia Wiedmann. Z drugiej strony firma OHRA była w stanie zaproponować właściwą koncepcję. Dzięki zastosowaniu pełnych profili stalowych do wszystkich elementów nośnych regały wspornikowe firmy z Kerpen są niezwykle stabilne. „Ważna była dla nas również drobna siatka podwieszanych wsporników – zaledwie 5 centymetrów”, mówi Wiedmann. „Dzięki temu możemy bardzo precyzyjnie dostosować wysokość półek do rzeczywistej wysokości paczek. Oznacza to, że przechowujemy odpowiednio mniej powietrza lub możemy zminimalizować wymagane wysokości podnoszenia – każdy zaoszczędzony centymetr skraca czas obsługi”.
Efektywność wyższa o 40%
W nowym magazynie firmy Mundinger Transport dziesięć rzędów jedno- i dwustronnych regałów wspornikowych o długości do 74 metrów zapewnia miejsce na aktualny zapas 6500 ton długich towarów ze stali. Składowanie na regałach wspornikowych zapewnia dobry widok na składowane towary. To i precyzyjny dostęp do poszczególnych artykułów minimalizują błędy podczas dostawy. Prostsza obsługa znacznie zmniejsza również uszkodzenia towarów w porównaniu z magazynem na podłodze. Ale przede wszystkim magazyn umożliwia wysokowydajne procesy składowania: „W porównaniu ze standardowym magazynem towarów długich obsługiwanym przy pomocy dźwigu praca personelu jest o około 40 procent bardziej efektywna”, mówi Wiedmann. Nawet krótkie terminy dostaw mogą być bez problemu realizowane; z reguły Mundinger Transport dostarcza zamówienia w ciągu 24 godzin. Jak podkreśla Wiedmann, również ciężarówki dostawcze korzystają na tym, że magazyn został dostosowany pod kątem zwiększenia prędkości: „U nas kierowcy czekają maksymalnie 60 minut, aż ich ciężarówki zostaną rozładowane”.
O firmie Mundinger Transport:
Firma Mundinger Transport GmbH specjalizuje się w logistyce kontraktowej w zakresie wysokiej jakości stali jasnej i nierdzewnej w formatach długich i długościach wiązek. Dysponujące ponad 30 pojazdami przedsiębiorstwo z siedzibą w miejscowości Rudersberg wykonuje transport materiałów na pręty o dowolnej długości, przeładunek towarów długich bez ograniczeń, jak również drobną dystrybucję i wstępny odbiór, szczególnie w południowych Niemczech. Oprócz tego długi towar jest również rozdzielany, komisjonowany, pakowany i w razie potrzeby piłowany zgodnie z zamówieniem otrzymanym od klienta. Mundinger Transport jest jedną z zaledwie dwóch specjalistycznych firm spedycyjnych zajmujących się dystrybucją materiałów na pręty w Niemczech, oferujących ten szczególny zakres usług.